22 Aralık, 2011

Ezogelin Corbasi

Yemek pisirmeye basladigimdan beri cok ozel tarifler haric hicbir tarifimi iki kez yaptigimi sanmam. En basit mercimek corbasini bile her yapisimda mutlaka ya farkli bir malzeme ya da farkli bir pisirme sekli kullanmisimdir. Yaradilisimda var sanirim, tekduzeligi pek sevmiyorum, yenilikler yapmaya bayiliyorum.

ezogelin

Ezogelin corbasina merakim bir gun mercimek corbasi icin yagda nane kavururken cok yakin bir arkadasimin “Mercimek corbasina nane konmaz, koyarsan ezogelin olur.” demesiyle basladi. Halbuki ben nanenin her turlusunu cok severim, aksi gerekmedikce kurusunu, tazesini her sekilde, her yemekte kullanirim. Madem ezogelin corbasinin ozelligi icinde nane olmasi, ben de bu corbayi usulune gore yapmaliyim dedim. Tabi bu usul benim okudugum, duydugum tarifleri tabii ki biraz degistirmemle meydana cikti ve iste burada gordugunuz tariff ortaya cikti.

Ben sahsen begendim, hatta 18 aylik kizim ogle yemeginde muthis bir istahla yedi. Bu da benim icin begenilerin en guzeli.

Sevgiler, Basak

Malzemeler
4 – 6 porsiyon
1 bardak kirmizi mercimek
¼ bardak bulgur
¼ bardak pirinc
1 kuru sogan
1 kasik salca
Yag, tuz, nane,
5 + 1 bardak sicak su (istege gore et veya tavuk suyu olabilir)
Servis icin istege gore; limon, karabiber, pul biber

Yapilisi
Mercimek, pirinc ve bulgur soguk suda iyice yikanir.
Sogan soyulur, kup halinde ufak dogranir.
Tencereye yag ve sogan koyulup iyice kavrulur.
Salca ve nane eklenir, karistirilip kavrulur.
Uzerine yikanmis malzemeler ve 5 bardak sicak su eklenir.
Kaynayinca alti kisilir, hafif - orta hararetli ateste malzemeler yumusayana kadar pisirilir.
Kivam koyulasacagi icin 1 bardak sicak su daha eklenip 1-2 dakika daha kaynatilir.
Bu esnada malzemelerin cinsine gore daha az veya daha cok su eklemeniz gerekebilir.
Pisen corba atesten alinip blender’dan gecirilir.
Kaselere alinir.
Uzerine istege gore limon suyu, karabiber, pul biber eklenip servis edilir.

1 yorum:

  1. Vallahi ezogelin corbasi tarifi ariyordum bu kadar olur:)
    eminim pisirdigin hersey gibi leziz olmustur.Evdeki corba biter bitmez deneyecegim.
    opuldun:*

    YanıtlaSil